Tråd: Ombyggnad för "utombordsmotor".

Hejsan.
Har precis införskaffat en Tetis och som vanligt vill man med iver göra om en massa.
Min undran till er är om det finns någon som har prövat på att modefiera från inombordsmotor till utombords dito med motorbrunn. Enligt information skall konstruktören ha ritat något dylikt på konstruktionsritningen.
I dag sitter det en Anor 185 från 1975 som har gort sitt.
Tanken är att "kasta ut" motorn från sin plats och bygga om detta utrymme för kylskåp (c:a 50-65 liter) med dörrfront mot kök och ha en öppen trappkonstruktion.
Förvaringsutrymmet bakom toften för rorsman skall då byggas som en motorbrunn för utombordaren (8-10 hkr fyrtakt.).

Mvh
Tommy

Sv: Ombyggnad för "utombordsmotor".

Hej!

Jag har ju kastat ut min motor och har haft utombordare på akterspegeln i flera år. Trist att ligga över akterluckan och starta motorn. Bytte efter mycket flera års funderande till eldrift från OZ, men hade motorbrunn i tankarna.

Jag har en motorbrunn inritad på gammal ritning (inga detljer) och kan scanna in den och lägga ut om det är intressant, alternativt så kan jag naturligtvis berätta om min elmotor som jag tycker är helt suverän.