Tråd: Tetis i Jämtland

Hade tidigare en Semona-30 som blivit något av en älskling. Tyvär han jag inte med att ta hand om henne riktigt då varvet låg 2 timmars bilfärd bort och Semonan, Anahi hette hon, hade en riktig katastrof till båtvagn som gjorde att det inte var aktuellt att flytta henne närmre hem. Det som hände vid annonseringe var att "Våga" här på sidan var spekulant på min båt, men av olika anledningar så blev det inte affär. Nog såväl så blev hon (Anahi) såld till andra seglare, men Anders hade vid sitt besök talat rätt väl om båten han redan hade, en Tetis.

Tyckte att Tetisen påminde en hel del om Semonan även om Semonan har mer "rymd" (3 meter bred) och över 180 i höjd. Tetisen lät ju dock som att det var otroligt mycket båt för pengarna (mindre än hälften mot Semonan). Jag var dock på det klara om att det var en Neptunkryssare som jag skulle ha hemma på gården att fixa och putsa med. Som Anders (Våga) med glimten i ögat sa, "Hinner du inte ta hand om din plastbåt så låter ju en träbåt som ett väldigt bra alternativ".

En vecka efter att Anahi fått nya ägare så vad skådar man på Blocket? Jo en Tetis, i Storsjön som är till salu för rimliga pengar, dessutom med en båtvagn specialbygd för att transportera Tetisen längre sträckor efter lastbil. Nu en vecka senare står "Johanna" här hemma på gården och funderar på sitt nya namn "Vilda". Kommer hon att leva upp till det?

Sv: Tetis i Jämtland

Grattis till din nya båt!

Tag gärna bilder på båten, jag är mycket nyfiken. :-)

Mvh

Kyllergaard

Avataren är på Yxhammarskobben i Kanholmsfjärden.

Välkommen!
En tetis i insjö, ja det går väl det också wink

Intressant på Blocket just nu, 2 st.
http://www.blocket.se/li?q=tetis&ca … =0&w=3

70 papp för en sån härlig seglare, inte dåligt!

Ser fram emot lite bilder på din skönhet, sailor!

Allt om Tetis!

Här är ett foto från när jag tittade på henne. Som synes så finns det en del att göra...

http://www.persasen.se/tetis/tetis1.jpg