Tråd: Dinette

Det finns ju en ritning på en inredningsvariant med Dinette. Den bör vara rätt lik Shipman 28, dvs litet halvtaskiga sittplatser och i alla händelser bara fyra vid bordet, men å andra sidan så kan man få in ett längre pentry med plats för ugn och rimlig arbetsyta.

Någon av "våra" Tetisar som har Dinette?

Anders J

Sv: Dinette

Jag har dinett i min Necesse Maroon. Den har dessutom breddat rufftak som förra ägaren hade fixat. Saknar således skarndäck men har fullbredd (2,50m) i ruffen. Ska försöka lägga upp några bilder senare. Jag har 2 fullängdskojer i förpiken + 2 fullägndskojer med dinett nedfälld, dock inte riktigt fullbreddsbäddar där men man kan sova 2 vuxna. Dessutom stickkoj styrborssida. Har fungerat perfekt denna semester som tyvärr slutade idag. Vi är två vuxna, tre barn och halvstor hund (typ schäfer). Inget knöl och bök när någon måste på toa på natten eller vill från förpik till sittbrunn etc. fri gång i ruffen. Går att sitta 4 vuxna vid matbordet tack vare att skarndäck saknas. Ska fixa ett "bord" i förpiken genom att sätta ett bordsben under extradelen så den får fungera som bord = 3 extra platser ev. 4.

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/grse/public_html/tetis/forum/include/parser.php on line 791

Deprecated: preg_replace(): The /e modifier is deprecated, use preg_replace_callback instead in /home/grse/public_html/tetis/forum/include/parser.php on line 791

Ja, Magnus, bilder vore jättebra. Som Våga säger, är de flesta sk. Regatta-inredda.

Allt om Tetis!

Magnus bildgalleri klart!
Klicka på Bildgalleri överst i menyraden.
Mycket intressant inredning!
Saknar sittbrunnsbilder och babords navbord (?) och vad du har istället för stickkoj där...

Allt om Tetis!

Inget navbord, ingen stickkoj babordssida. Däremot garderob och elcentral direkt nedanför nedgånen till ruffen babord. Samt Stuvutrymme i sittbrunnen under britsen babords sida. Bilder kommer senare. Massor med stuvutrymme överhuvudtaget. Det kanske det är i den "vanliga" inredningen med?

Det var som sjutton, mycket värdefullt med de bilderna.

De ger ju på sitt sätt ett väldigt bra svar på min undran om inte en dinette i en så smal båt blir trång. Man får väl emellanåt, när man inser att båten att en uddabåt som Tetis i alla händelser är väldigt svårsåld, idéer om att man lika gärna kan sätta sågen i båten.

Jag går ju och när en idé om att fixa ståhöjd med ett utökat luckgarage och tycket att det är ett stort ingrepp, men det där var ju ett rätt drastiskt. "Envar sin egen Maxi..." skulle man kunna travestera...

Men han är ju ingen dumbom han Pelle Pettersson och din båt ser ju ut att ha fått en väldig rymd inuti.

Magnus skickade in tre nya bilder som bättre visar inredningen i Dinette-stil. De finns nu i hans Bildgalleri med förklarande texter. Tack Magnus!

Allt om Tetis!